SEO I POZYCJONOWANIE -
SZYBKI START!
Artykuł wprowadzający w tematykę SEO i pozycjonowania. Adresowany do osób początkujących, które chcą nauczyć się podstaw dotyczących SEO i pozycjonowania stron w wyszukiwarkach internetowych.
Dowiedz się jak rozpocząć swoje pierwsze działania w dziedzinie pozycjonowania oraz jak tworzyć skuteczne treści pod kątem SEO.
Artykuł ma na celu ułatwić szybki start w dziedzinie – bez wchodzenia we wszystkie szczegóły SEO i pozycjonowania. Dlatego porusza pobieżnie wiele aspektów – tak, aby mógł być podstawowym kompendium dla osób rozpoczynających swoją przygodę z SEO i pozycjonowaniem.
CZYM JEST SEO
I POZYCJONOWANIE?
Search Engine Optimization (SEO) a pozycjonowanie
Zacznijmy od rozszyfrowania kilku nazw. Moi Klienci, którzy chcą, aby ich strona była widoczna w wynikach wyszukiwania często nie potrafią nazwać tego, jaka usługa ich interesuje.
Wszystko za sprawą tego, że wiele nazw stosuje się dziś zamiennie dla określenia usługi mającej na celu poprawę widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania, choć nie zawsze jest to poprawne.
Dodatkowo pomiędzy niektórymi definicjami istnieje cienka granica, a wszystkie działania pod kątem pozycjonowania niejako uzupełniają się, a czasem przenikają – stąd problem w czytelnym podziale na definicje. Spróbujmy jednak rozpocząć od usystematyzowania kluczowych pojęć.
Czym jest Search Engine Optimization, czyli SEO?
SEO, czyli Search Engine Optimization jest optymalizacją strony internetowej pod algorytm wyszukiwarki internetowej. Oczywiście najczęściej strony optymalizuje się jedynie pod kątem najpopularniejszej wyszukiwarki, czyli Google.
Pod pojęciem SEO będą więc kryły się wszystkie działania mające na celu pozyskanie wartościowego ruchu w witrynie oraz polepszenie wyniku, jaki nasza strona osiąga w wyszukiwarce.
SEO to działania, które wykonujemy w obrębie danej strony internetowej, takie jak:
– techniczna optymalizacja strony internetowej (np. szybsze ładowanie się strony);
– optymalizacja treści na stronie internetowej (tekstów, grafik oraz zdjęć);
– stworzenie prostej i logicznej architektury strony internetowej responsywnej na urządzenia mobilne (zgodnej z zasadami UX, czyli User Experience);
– uwzględnienie linkowania wewnętrznego oraz poprawne skonstruowanie metadanych, czyli meta tagów strony internetowej.
Czym jest pozycjonowanie strony internetowej?
Oczywiście każdy z nas chciałby pojawiać się na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwarki internetowej Google 🙂
Wynik, jaki nasza strona osiąga w wyszukiwarce strony internetowej to jej “pozycja” w wynikach wyszukiwania. Przykładowo po wpisaniu słów kluczowych: “Akademia Możliwości” – moja strona internetowa, na dzień dzisiejszy, znajduje się na pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania w przeglądarce Google.
Pozycjonowanie to oczywiście działania podejmowane celem zwiększenia widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Czyli poprawa “pozycji” w wynikach wyszukiwania – tak, aby była ona jak najwyższa.
Pozycjonowanie to zarówno działania, które wykonujemy w obrębie danej strony internetowej (SEO), jak i te które wykonujemy poza jej obrębem, takie jak:
– link building (linkowanie zewnętrzne), czyli zdobywanie dobrych jakościowo linków (odnośników) z innych witryn do tej którą pozycjonujemy;
– content marketing, czyli odpowiednio przemyślane i zaplanowane tworzenie wartościowych treści z odpowiednim doborem słów kluczowych (SEO copywriting, planowanie słów kluczowych, odpowiednie nasycenie frazami kluczowymi, a także cała strategia content marketingowa);
– analiza działań konkurencji, a także audyt pozycjonowanej strony pod kątem SEO (zgodności z wytycznymi Google).
SEO i pozycjonowanie - znajdź różnice!
SEO i pozycjonowanie mogą wydawać się więc pojęciami praktycznie tożsamymi, ponieważ mają taki sam cel, jakim jest polepszenie wyniku strony w wynikach wyszukiwarki internetowej. Istnieje jednak prosty wyróżnik tych dwóch pojęć.
Pozycjonowanie jest pojęciem znacznie szerszym niż SEO. Ponadto SEO jest składową całościowego procesu pozycjonowania.
SEO jest jednym z elementów pozycjonowania
Myślę, że takie rozróżnienie pomiędzy SEO a pozycjonowaniem – na potrzeby tego artykułu – jest w zupełności wystarczające. SEO jest jednym z elementów pozycjonowania.
Jeśli jednak interesuje Cię szersze omówienie tego tematu, serdecznie zapraszam Cię do zapoznania się z moim artykułem pt.: “Czym jest SEO? Różnica pomiędzy SEO, SEM a pozycjonowaniem“
SEO i POZYCJONOWANIE -
OD CZEGO ZACZĄĆ?
Każdy biznes powinien być odpowiednio zaplanowanym przedsięwzięciem
Osoby, które ze mną współpracują wiedzą, że bardzo cenię planowanie działań i porządek w ich wykonywaniu. Oczywiście uwielbiam spontaniczność i kreatywne rozwiązania. Uważam jednak, że wszystko ma swoje miejsce i czas.
Kreatywny pomysł na biznes, czy nawet zwykły artykuł – musi w pewnym momencie przekształcić się w przemyślany plan działania. W przeciwnym wypadku – pomysłów będzie coraz więcej, czasu coraz mniej, a zaraz później pojawią się: bałagan, ciągłe zabieganie, przewlekłe zmęczenie i ostatecznie – “totalny chaos”.
Dlaczego wspominam o tym w artykule o SEO i pozycjonowaniu?
Ponieważ większość moich Klientów nie wie od czego zacząć swoją przygodę z tą obszerną dziedziną. Dodatkowo, ogromnym zainteresowaniem cieszy się tematyka pozycjonowania pod kątem wypromowania swojego własnego biznesu.
Po pierwszej konsultacji i omówieniu sytuacji w jakiej znajdują się moi Klienci – okazuje się, że potrzebny jest plan działania. Ponieważ bez niego robi się zazwyczaj “wszystko i nic”. Dlatego, że ostatecznie brakuje czasu i sił na domknięcie wszystkich rozpoczętych projektów.
Taka sytuacja to niestety idealny przepis na frustrację i wypalenie – dlatego zachęcam, aby przed rozpoczęciem swojej przygody z pozycjonowaniem, rozpocząć od zastanowienia się, jaki jest cel działań.
1. Twoje działania muszą mieć konkretny cel
Zacznij od planu. Zastanów się – co chcesz promować. Czy będzie to nazwa Twojej firmy, bo nie ma Cię w Google w ogóle? Czy może konkretne słowo kluczowe pod którym mogą szukać Cię Twoi potencjalni klienci? Jaki aspekt Twojego biznesu chcesz promować? Co będzie kluczowe dla Twoich odbiorców?
Ustal cel i zastanów się – jakie działania przyniosą Ci najwięcej korzyści najmniejszym kosztem?
Przykładowo – zastanów się, czy w ogóle wiesz jakie usługi i produkty chcesz promować? Czy wiesz kto jest Twoją grupą docelową? Jakim językiem chcesz mówić do swoich odbiorców? Przygotuj strategię, opracuj plan. Zaplanuj spójne działania i strategię content marketingową. Nie działaj “na ślepo” – przemyśl wszystko zanim zaczniesz się promować.
Oczywiście, jeśli potrzebujesz wsparcia w zakresie opracowania spójnej strategii działania – chętnie Ci pomogę.
2. Optymalizacja strony internetowej
Umówmy się, że aby pojawiać się w wysokich wynikach Google należy mieć swoją stronę internetową. Oczywiście kanały w social mediach również będą pomocne, ponieważ możemy umieszczać w nich linki do swojej strony, jednak własna strona internetowa to dziś element niezbędny do promowania się w sieci.
Pamiętaj więc, że bezpośredni wpływ na Twoje wyniki pozycjonowania będzie miała strona internetowa, a dokładniej jej optymalizacja. To ważne, aby poszczególne treści szybko się wczytywały, a także aby cała strona była odpowiednio zoptymalizowana pod algorytm wyszukiwarki internetowej Google.
Upewnij się, że Twoja strona jest responsywna na urządzenia mobilne. W tym celu sprawdź, czy poszczególne podstrony prawidłowo wyświetlają się na telefonie oraz tablecie. Pamiętaj, że nazwa Twojej domeny również będzie miała wpływ na wyniki pozycjonowania. A także jej budowa i wszystkie treści, jakie się na niej znajdą.
Optymalizację techniczną strony internetowej najlepiej jest powierzyć specjaliście, stąd w artykule dla początkujących – pozwolę sobie pominąć szerszy opis tej optymalizacji.
3. Wtyczka Yoast SEO dla stron na CMS WordPress
Jeśli posiadasz stronę internetową stworzoną w oparciu o CMS WordPress to jest to rozwiązanie dla Ciebie! Wtyczka Yoast SEO jest uznawana za jedną z najlepszych wtyczek wspierających tworzenie treści z myślą o SEO. Osobiście również rekomenduję korzystanie z niej. Wtyczka jest bardzo intuicyjna w obsłudze, dzięki czemu – nie musisz być ekspertem, aby z niej korzystać. Wtyczkę możesz pobrać bezpośrednio z bazy WordPressa. Po jej zainstalowaniu – kreator konfiguracji przeprowadzi Cię sprawnie przez konfigurację najważniejszych ustawień.
Szczegółowy instruktaż korzystania z wtyczki jest tematem na cały oddzielny artykuł. Oczywiście, jeśli potrzebujesz indywidualnego omówienia i pomocy w skonfigurowaniu wtyczki – chętnie Ci pomogę.
4. Optymalizacja treści na stronie internetowej
Wspominałam już, że na wyniki pozycjonowania bardzo duży (właściwie kluczowy) wpływ mają treści, jakie się na niej znajdują. Zanim jednak przejdziemy do omówienia tego, jak tworzyć treści pod SEO – musisz wiedzieć, że treści, które już znajdują się na stronie internetowej muszą być odpowiednio optymalizowane pod algorytm wyszukiwarki.
Jak jednak zoptymalizować treści na stronie, aby wyżej “rankowały” i generowały większy ruch na naszej Twojej internetowej?
Optymalizacja treści pod SEO to proces. Trzeba na bieżąco analizować swoje wyniki na tle konkurencji, aby osiągnąć zamierzone efekty. Do najlepszych narzędzi analitycznych z jakimi należy rozpocząć swoją przygodę z SEO należą moim zdaniem:
- Google Analytics – jest to internetowe narzędzie analityczne służące głównie do pomiaru ruchu na naszej stronie internetowej. Dodatkowo umożliwia generowanie raportów związanych ze zbieraniem danych dotyczących ruchu internetowego.
- Google Search Console – pozwala na sprawdzenie statusu indeksowania witryny przez wyszukiwarkę Google, a także optymalizowanie jej widoczności. Umożliwia śledzenie danych oraz statystyk dotyczących organicznego ruchu (bezpłatnego, pochodzącego z wyszukiwarki) na naszej stronie.
Warto również wspomnieć o takim rozwiązaniu jak Ahrefs – jest to płatny zestaw uniwersalnych narzędzi SEO.
Aby wiedzieć, jak optymalizować treści pod SEO – powinniśmy wiedzieć, jak powinny wyglądać takie treści, a więc znać podstawowe zasady ich tworzenia. Taka wiedza znacznie ułatwi nam proces optymalizacji.
SEO - OD CZEGO ZACZĄĆ?
JAK TWORZYĆ TREŚCI POD SEO?
1. Sprawdź trendy, dowiedz się o czym się mówi
W ostatnich latach dużo się mówi o znalezieniu swojej niszy. To rzeczywiście bardzo ważne. Jednak nie oznacza to, że działając w niszowej branży nie należy śledzić trendów, jakie w niej panują. Wręcz przeciwnie. Powinniśmy być na bieżąco i wiedzieć, jakich informacji mogą szukać nasi potencjalni odbiorcy.
Planując działania pod kątem pozycjonowania należy dowiedzieć się, jakie trendy aktualnie panują w naszej branży. W tym celu można skorzystać z narzędzia Trendy Google.
2. Wybierz tematykę artykułu i odpowiednie słowa kluczowe
Znajomość trendów to jedno. Najważniejsza jest jednak wartość jaką dajesz innym. Oznacza to, że w swoim biznesie powinniśmy nie tylko śledzić aktualne trendy na rynku, ale także umieć na nie odpowiedzieć – czyli spełniać potrzeby i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom naszych potencjalnych klientów.
Zacznij od wybrania konkretnego produktu, usługi lub tematu artykułu – zastanów się, na jakie potrzeby Twoich potencjalnych klientów masz możliwość odpowiedzieć i zrób to. Jak? Zastanów się z jakich słów kluczowych skorzystasz – jakie słowa najlepiej opiszą to, czym się zajmujesz lub to, co chcesz przekazać.
Pamiętaj, że wybrane słowa kluczowe powinny pomóc Twoim odbiorcom w odnalezieniu Cię wśród innych ofert. Przykładowo, jeśli tworzysz blog podróżniczy i chcesz promować wpis dotyczący swojego wyjazdu na Filipiny – użyj prostych i jednoznacznych słów kluczowych oraz fraz, jak “Wakacje marzeń, wczasy na Filipinach” zamiast “Podróżowo, wspomnieniowo, moje takie tam”. Jest to przykład może dość oczywisty, jednak z życia wzięty, więc myślę, że wspomnienie o tym – jest potrzebne 🙂
W doborze odpowiedniego tytułu Twojego artkułu bardzo pomocne może być narzędzie “Answer The Public“. Jest to bezsprzecznie kopalnia pomysłów na ciekawe treści i wiedzy na temat potrzeb Twoich potencjalnych klientów. Wyświetla ono każdą użyteczną frazę i pytanie, które ludzie wpisują w pasku wyszukiwania przeglądarki internetowej wokół Twojego słowa kluczowego. Powyższa grafika przedstawia wyniki wyświetlone przez Answer The Public dla przykładowego zapytania.
Oczywiście, jeśli potrzebujesz wsparcia w zakresie doboru odpowiednich słów kluczowych, czy też tematyki artykułu pod kątem SEO – chętnie Ci pomogę.
3. Rozplanuj treści, uwzględnij podział na nagłówki
Tworząc treści pod SEO należy zwrócić uwagę na kilka kluczowych elementów dotyczących ich struktury. Do takich elementów będą należały:
Optymalna długość tekstu
Niestety najrozsądniejszą odpowiedzią na pytanie o optymalną długość tekstu będzie najmniej lubiana odpowiedź – a mianowicie “to zależy”. W dużej mierze zależeć będzie od analizy treści, jakie publikuje Twoja konkurencja osiągająca wysokie wyniki w pozycjonowaniu. Kluczowe będzie również to – jak wielu słów potrzebujesz użyć, aby zawrzeć w tekście odpowiednią ilość słów kluczowych, a także przekazać swoim odbiorcom wartościową treść. Pamiętaj bowiem, że największym zainteresowaniem długoterminowym będą cieszyć się dobre artykuły, zawierające ponadczasową treść.
Struktura oraz ilość nagłówków
Odpowiednia ilość nagłówków, a co za tym idzie – liczba paragrafów bez wątpienia mają kluczowe znaczenie w pozycjonowaniu. Lepiej podzielone, opracowane i bardziej czytelne treści osiągają znacznie lepsze wyniki. Tworząc artykuł koniecznie pamiętaj więc o nagłówkach!
Odpowiednie zagęszczenie i jakość wybranych słów kluczowych
Treści, jakie publikujesz muszą nie tylko zawierać konkretne słowa kluczowe, ale także – odpowiednią gęstość wybranej przez Ciebie frazy kluczowej (nie może ona pojawiać się zbyt rzadko, ani zbyt często). Pomocne w określeniu prawidłowej częstotliwości frazy kluczowej w tekście (dla stron na CMS WordPress) będzie wspomniana już wcześniej wtyczka Yoast SEO.
Skomplikowane? Boli Cię od tego wszystkiego głowa?
Jeśli chcesz zająć się po prostu twórczym pisaniem i “odpuścić sobie” te wszystkie analizy pod kątem struktury tekstu – mogę pomóc Ci poprzez opracowanie dla Ciebie mapy artykułu SEO. Jest moje autorskie narzędzie, które moi Klienci bardzo sobie cenią. W pakiecie otrzymujesz ode mnie gotową mapę artykułu z dobranymi słowami kluczowymi oraz ich częstotliwością. Dodatkowo otrzymujesz także rozpiskę z przykładowymi nagłówkami, a także z sugerowaną ilością słów. Pozostaje Ci więc rozkoszować się pisaniem w tematyce, którą lubisz 🙂
4. Zadbaj o czytelność i wykorzystuj słowa łączące
Na indywidualnych konsultacjach zawsze tłumaczę moim Klientom, że algorytmy wyszukiwarek internetowych są tworzone po to, aby treści, jakie pojawiają się w wyszukiwarce były atrakcyjne dla użytkowników.
Dlatego, aby Twoja strona znalazła się w wysokich wynikach – musi być czytelna i atrakcyjna dla Twojego potencjalnego odbiorcy. Aby tak się stało – musisz pamiętać o tym, aby Twoje artykuły były podzielone na akapity z tematycznymi nagłówkami i zawierały wartościowe treści.
Tworząc treści pod SEO należy pamiętać również o słowach łączących (tzw. frazach przejściowych). Są to słowa, które “łączą” ze sobą różne tezy i wypowiedzi z oceną. Sugerują one czytelnikowi w jakim kierunku powinno podążać jego myślenie. Ponadto słowa łączące spajają kolejno następujące po sobie zdania, a także podsumowują wcześniejsze wypowiedzi.
Do najpopularniejszych słów kluczowych będziemy zaliczać słowa, które zostały przedstawione na poniższej infografice (opracowanie własne).
5. Pamiętaj o obrazach i filmach
Większość osób, które szkoliłam w zakresie SEO była zainteresowana tworzeniem wspaniałych artykułów, które ich odbiorcy pokochają. Kiedy myśli się o SEO – najczęściej pomija się natomiast wartość obrazu, czy też filmów jako treści umieszczonych na stronie internetowej.
Tymczasem w samej wyszukiwarce Google mamy przecież podział na treści. Jest to podział pod względem tego, czy są to: wszystkie treści, obrazy, wiadomości, filmy lub też oferty zakupowe.
Pamiętaj, aby dodając film lub obraz do Twojej strony internetowej – nadać Twojemu plikowi odpowiednią nazwę. Przykładowo zamiast nazywać obrazek “123.png” – w nazwie wpisz słowa kluczowe, które są dla Twoich treści najbardziej wartościowe.
Dzięki temu będziesz mieć dużą szansę na znalezienie swojego obrazka w wynikach wyszukiwania (w zakładce “grafika”) po wpisaniu w przeglądarce zastosowanego przez siebie słowa kluczowego. Jest zabieg szczególnie ważny podczas dodawania swojego zdjęcia do strony, czy też logo.
Postaraj się dodać również opis, etykietę, tytuł i oczywiście tekst alternatywny (atrybut alt) dla swojego obrazu. Dla stron na CMS WorPress takie ustawienia znajdziesz na zapleczu, w zakładce: “media” -> “biblioteka”. Po prostu kliknij w wybrany obraz i uzupełnij rubryki znajdujące się po prawej stronie.
LINK BUILDING -
OD CZEGO ZACZĄĆ?
Pokaż światu, że istniejesz i powiedz, czym się zajmujesz!
Link builiding, czyli linkowanie zewnętrzne to również bardzo ważny element pozycjonowania stron. Oczywiście, jak już wspomniałam na samym początku artykułu – chodzi o wartościowe linkowanie. Natomiast nachalna forma reklamy, przybierająca formę spamu (niechciane, niepotrzebne treści) nie jest niczym dobrym i należy się jej wystrzegać.
Linki zewnętrzne powinniśmy pozyskiwać jedynie z wartościowych źródeł. Do najpopularniejszych będą należeć:
- Katalogi i wizytówki NAP – jest to dobry punkt wyjścia, a przecież od czegoś zawsze trzeba zacząć. Katalogi najlepiej wykorzystywać do pozycjonowania firm, ponieważ oprócz linku do naszej strony mamy również możliwość dodania danych teleadresowych. Oczywiście zawsze należy mieć na uwadze, aby korzystać jedynie z najlepszych katalogów (przykładowo katalog.hoga.pl). Wizytówki NAP (Name, Address, Phone Number) – czyli internetowe wizytówki firmy, mogą szczególnie pomóc w pozycjonowaniu lokalnych biznesów.
Bezsprzecznie warto mieć na uwadze utworzenie wizytówki Google dla swojej firmy.
- Blogi, artykuły sponsorowane i fora internetowe – pamiętajmy, że artykuł zawsze najlepiej zamieścić na portalach dobrych jakościowo, które są popularne. Podobnie komentowanie z zamieszczeniem linku do naszej strony powinno się odbywać na wartościowych forach i blogach, które są tematycznie związane z naszą działalnością. Oczywiście pamiętajmy o komentowaniu zgodnie z regulaminami konkretnych serwisów.
- Media społecznościowe – prowadzenie aktywnych działań w social mediach przede wszystkim pomaga w zdobyciu ruchu na naszej stronie. Linkowanie w tak dużych serwisach (o ile nie jest uznane za spam przez innych użytkowników) na pewno będzie wartościowe pod kątem SEO.
Kanały w social mediach - czy warto?
Niektórzy twierdzą, że jeśli nie publikuje się często w social mediach, to nie ma sensu tego robić w ogóle. Osobiście uważam natomiast, że każdy kanał daje nam możliwość zwiększenia naszej widzialności w Internecie. Oczywiście nie jest to dobre, jeśli kanał wygląda na opuszczony, jednak publikacja postów, czy filmów nawet jeden raz w miesiącu – ma sens, ponieważ dzięki temu stajemy się odrobinę bardziej widzialni.
Oczywiście sytuacją idealną jest, gdy publikujemy systematycznie, nasze treści odpowiadają najnowszym trendom i zawsze jesteśmy w pełnej gotowości, aby podzielić się z naszymi odbiorcami nowymi ciekawostkami. Jednak obok naszej aktywności w social mediach toczy się nasze codzienne życie – co powoduje, że ciężko jest (bez pomocy agencji z zewnątrz) utrzymać wszystkie kanały na bardzo wysokim poziomie.
Social media a linkbuilding
Obecność w social mediach może mieć różny cel. Obok budowania wizerunku naszej marki, a także zaangażowania naszych potencjalnych klientów – powinien znaleźć się również cel skupiający się wokół zwiększenia widoczności naszej strony w wynikach wyszukiwania – oczywiście poprzez wartościowy linkbuilding.
Pamiętaj, że do większości serwisów społecznościowych – możesz dodać link do swojej strony internetowej. A w niektórych przypadkach – linki możesz dodawać również do większości swoich postów. Dlatego nie rezygnuj z obecności w social mediach, nawet jeśli publikujesz stosunkowo rzadko.
Poinformuj jedynie wtedy swoich odbiorców, że Twoje publikacje pojawiają się przykładowo – raz w miesiącu, aby wiedzieli kiedy spodziewać się kolejnych treści. Jeśli nie masz innej możliwości – powoli rozwijaj swoją działalność, ale cały czas idź do przodu – nie zatrzymuj się w miejscu.
Social media - jakie treści i gdzie publikować?
Z punktu widzenia SEO bardzo wartościowym kanałem jest Pinterest. Świetnie pozycjonuje on odpowiednio opisane obrazy. Dużą przewagę da Ci również publikowanie filmów, chociażby na YouTube.
O tym, jakie treści publikować w social mediach – możesz przeczytać w moim artykule: Jak tworzyć ciekawe treści na social media?
SEO I POZYCJONOWANIE - PODSUMOWANIE
SEO i pozycjonowanie - "TOP 10" w zasięgu Twojej strony 🙂
W niniejszym artykule opisałam wiele ważnych elementów dla pozycjonowania i SEO. Dlatego, że chciałam, aby ten artykuł był podstawowym kompendium wiedzy dla osób początkujących. Nie jest to lekka lektura do porannej kawy, ale rzetelna wiedza, którą można przestudiować wielokrotnie, a także wprowadzić w życie.
Mam nadzieję, że każda osoba początkująca w tematyce SEO – znajdzie w tym artykule taki element, dzięki któremu będzie mogła zrobić swój mały krok w kierunku pozycjonowania własnej strony.
Pamiętaj, że nawet, jeśli na dzień dzisiejszy – nie jesteś w stanie zająć się kompleksowo pozycjonowaniem swojej strony – możesz podjąć działania pod kątem zaistnienia w sieci. Buduj swoją markę i pozycję w wyszukiwarce stopniowo, a po roku pracy będziesz w zupełnie innym miejscu niż dzisiaj.
Jakie jest Twoje zdanie na temat samodzielnego pozycjonowania swojej strony? Czy wolisz powierzyć takie zadanie specjaliście? A może uważasz, że jest to tak kluczowe narzędzie dla Twojego biznesu, że chcesz znać podstawy wiedzy w tym temacie?
Jestem bardzo ciekawa Twojej opinii na temat samodzielnego pozycjonowania swojej strony.
Jeśli artykuł był dla Ciebie pomocny lub ciekawy – podziel się tą treścią ze swoimi znajomymi w social mediach.
CHCESZ WIĘCEJ?
ZAPISZ SIĘ NA INSPILETTER!
INSPIRUJĄCA PODRÓŻ PO ŚWIECIE PSYCHOLOGII BIZNESU
Wszystko masz na mailu - czytasz kiedy i gdzie chcesz!
Skrzynka mailowa – źródłem Twojej inspiracji!
Inspiletter to nie tylko źródło wiedzy na temat aktualnych trendów z biznesowego świata, ale również – prawdziwej inspiracji do tworzenia i działania!
Administratorem Twoich danych osobowych jest Milena Borkowska, prowadząca działalność gospodarczą o numerze NIP: 7123015735, o nazwie: AKADEMIA MOŻLIWOŚCI Milena Borkowska, przy ul. Słowackiego 55/1 w Poznaniu. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących praw, znajdują się na stronie: Polityka Prywatności.
Twoje dane traktujemy z należytym szacunkiem. Twój adres email i dane osobowe będą bezpieczne w naszej bazie danych. Nie przekazujemy tych informacji osobom niepowołanym, ani ich nie odsprzedajemy. W każdej chwili możesz wypisać się z listy lub zaktualizować swoje dane. Masz także prawo żądać dostępu do swoich danych, ich zmiany/usunięcia.